avatar
Grzegorz Skiera
Właściciel firmy Silence

Jak dotrzeć do osób szukających mieszkań? Masz do dyspozycji mnóstwo narzędzi i sposobów, dzięki którym zwiększysz swoją widoczność w Internecie. Poniżej przygotowaliśmy kilka wskazówek, które dobrze sprawdzają się w branży deweloperskiej.

Internet to świetne medium do pozyskiwania klientów. Jeśli tylko jesteś obecny w sieci, w łatwy sposób do nich dotrzesz. Ta obecność może przybierać różną formę: strona internetowa, wizytówka w Google Moja Firma, fanpage na Facebooku, ogłoszenia w portalach itp. W każdym z tych przypadków możesz skutecznie zaprezentować ofertę przyszłym klientom.

Najwięcej osób decyduje się na założenie strony internetowej inwestycji i jej późniejsze reklamowanie. To dobre rozwiązanie, bowiem według statystyk ok. 80% osób poszukuje odpowiedzi na swoje problemy w wyszukiwarce Google.

Chcesz być skuteczny? To właśnie w Google powinna pojawić się strona Twojej inwestycji! Pomoże Ci w tym:

  • płatna reklama w wyszukiwarce poprzez Google Ads – używana najczęściej, gdyż daje natychmiastowe efekty
  • pozycjonowanie strony w wynikach naturalnych Google – ważna przy większych, długoletnich inwestycjach
  • obecność wizytówki w Google Moja Firma – skuteczna, bezpłatna, a często zapomniana

Jak się wypozycjonować? Jak zrobić kampanię w Google? Jaka powinna być skuteczna reklama dla dewelopera w Internecie? Na ten temat napisano już tysiące poradników. Dzięki doświadczeniu w pracy z deweloperami, przedstawię kilka wskazówek, które sprawią, że Twoja działania w wyszukiwarce Google będą bardziej skuteczne.

Nie chcesz przepalać 3/4 swoich budżetów marketingowych?

Skorzystaj z pomocy naszego eksperta.

Jak zoptymalizować stronę internetową, aby zwiększyć widoczność i konwersje?

Ułatw klientowi kontakt

Strona internetowa jest wizytówką, która umożliwia przejrzenie oferty. Musi być użyteczna na tyle, aby klient mógł szybko skontaktować się z Tobą w wybrany przez siebie sposób. Zazwyczaj może zrobić to wykorzystując:

  • e-mail,
  • telefon,
  • formularz kontaktowy.

Każdy klient preferuje inny sposób, dlatego najlepiej uwzględnić wszystkie trzy możliwości. W przypadku telefonu i e-maila, koniecznie zadbaj oto, by były one „klikalne”. Przepisywanie w smartfonie numeru telefonu ze strony metodą kopiuj-wklej potrafi być frustrujące. Podczas jednej z naszych kampanii, po poprawieniu tego szczegółu, konwersja skoczyła dwukrotnie!

Formularz nie powinien być zbyt obszerny. Z badań wynika, że największe konwersje daje liczba pól na poziomie 1-3.

Dodatkowo zwróć uwagę, czy te elementy są odpowiednio widoczne i funkcjonalne na telefonie. Bardzo często zdarza się, że w desktopowej (komputery) wersji strony telefon jest widoczny w nagłówku, a w wersji mobilnej numeru telefonu już brakuje. A trzeba pamiętać, że wejścia z urządzeń mobilnych na stronę to już ponad połowa całego ruchu.

Internet dynamicznie się zmienia i coraz więcej osób korzysta dziś z mediów społecznościowych. Dlatego warto rozważyć dodanie do strony ikonki Messengera. Dodatkowo umożliwia to podejrzenie profilu osoby, która do nas pisze i dopasowanie do niech podejścia sprzedażowego. Trzeba pamiętać, że ktoś na przysłane w ten sposób wiadomości musi sprawnie odpowiadać (klient nie lubi czekać), więc wyznacz osobę, która będzie miała stały nadzór nad profilem firmowym. Ważne jest też, by ikonka Messengera nie przeszkadzała w oglądaniu strony – w szczególności w wersji mobilnej.

Płatne kampanie Google Ads dla Twojej inwestycji

Automatyczne kampanie

Google Ads (wcześniej – AdWords) to świetne narzędzie, które daje możliwość szybkiego wyświetlenia reklam w wyszukiwarce Google dla wybranych słów kluczowych. Google komunikuje, że uruchomienie kampanii jest łatwe i proste. Dodatkowo, coraz bardziej upraszcza proces jej tworzenia przez użytkownika, który nie ma zbyt wiele doświadczenia. Niestety, po wielu latach pracy w tej branży wiemy, że ustawienia automatyczne powodują, w większości przypadków, przepalanie budżetu.

Pamiętaj, że na źle skonfigurowanej kampanii zarabia tylko jedna firma – Google. Dlatego też proponujemy, byś przed uruchomieniem reklam, zapoznał się z wartościowymi poradnikami lub zastanowił się nad skorzystaniem z usług specjalistów.

Reklama dla deweloperów – ustawianie fraz kluczowych

Kolejnym miejscem w Google Ads, gdzie łatwo przepalić pieniądze jest ustawianie fraz kluczowych. Zwróć uwagę, że frazy, na które się Twoja reklama wyświetla, muszą być jak najlepiej dopasowane do Twojej inwestycji. Użytkownicy poszukujący nowego mieszkania wpisują najczęściej w Google:

  • mieszkania {miasto},
  • nowe mieszkania {miasto},
  • nowe osiedle {miasto},
  • domy {miasto},
  • nowe domy {miasto}.

W przypadku większych miast do fraz dodawana jest również dzielnica:

  • mieszkania {miasto} {dzielnica},
  • nowe mieszkania {miasto} {dzielnica},
  • nowe osiedle {miasto} {dzielnica},
  • domy {miasto} {dzielnica},
  • nowe domy {miasto} {dzielnica}.

W Google Ads możesz sterować budżetem. Tutaj sugeruję, by dla fraz ze słowem „nowe”, reklamy Twojej inwestycji pojawiały się najczęściej. Do reszty fraz podejdź ostrożnie, gdyż pojawiają się również klienci szukający nieruchomości na rynku wtórnym.

Dodatkowo, Twoi klienci mogą wyszukiwać frazy „apartamenty {miasto}” – tutaj też trzeba być bardzo ostrożnym, bo jest to fraza dwuznaczna. Turysta wyszukujący noclegu w określonym mieście może wpisać podobną frazę. Ustawienie terytorium geograficznego kampanii powinno poprawić jej skuteczność. Rekomenduję, aby ustawić kampanię na miasto i najbliższą okolicę, w której znajduje się Twoja inwestycja.

Uzupełniając słowa kluczowe w Google Ads miej na uwadze dopasowania fraz kluczowych. Nieumiejętne użycie dopasowań może spowodować wyświetlanie reklam na frazy, na których Ci nie zależy. Na przykład wstawienie do Google Ads frazy:

„mieszkania Katowice”

może spowodować, że Twoje reklamy pojawią się po wpisaniu np. frazy „remont mieszkania Katowice”.

Wpisując (z nawiasami kwadratowymi):

[mieszkania katowice]

masz już większą pewność, że reklamy dotrą tylko do tych osób, które wpiszą tę konkretną frazę.

Kolejna rzecz, to dokładność w doborze fraz wykluczających. Dzięki temu Twoje reklamy nie będą wyświetlać się np. na frazy: „mieszkanie na weekend”, „mieszkanie w kamienicy”, „nowe współdzielcze mieszkania”.

Poniżej skrócona lista fraz wykluczających, które pojawiają się u nas w kampaniach dla deweloperów:

allegro, alegro, godziny, godzinę, na dobę, na doby, weekend, wakacyjne, kamienica (o ile nie oferujesz mieszkań w kamienicy), kamienicy, wynajem, do remontu, remont, spółdzielcze, komunalne, komornicze, lista, zamiana, zadłużone

Interesuje Cię marketing inwestycji deweloperskich?

Zapisz się do newslettera!

    Czy pozycjonowanie stron inwestycji ma sens?

    Dzięki pozycjonowaniu informacje o Twojej stronie znajdą się w wynikach naturalnych Google. Wyniki naturalne cieszą się cały czas dużym zaufaniem wśród użytkowników. Ale pamiętaj – pozycjonowanie wymaga czasu, a większość małych i średnich zakłada zakończenie działań sprzedażowych w ciągu 12-18 miesięcy. Jeśli chcesz osiągnąć zadowalające efekty, zaplanuj co najmniej kilka miesięcy na wejście do TOP10. Czas pracy nad osiągnięciem tych pozycji zależny jest od konkurencji. W przypadku dużych miast ten czas może się wydłużyć. 

    I tutaj musisz zadać sobie pytanie, czy Ci się to opłaca? Wiele inwestycji dzięki dobrej kampanii Google Ads jest w stanie wygenerować takie zainteresowanie, że zanim strona osiągnęłaby pozycje w naturalnych wynikach Google – wszystkie mieszkania są już sprzedane.

    Pozycjonowanie na pewno mocniej warto rozważyć w przypadku inwestycji większych, wieloetapowych, rozłożonych w dłuższym czasie lub w przypadku promowania inwestycji bezpośrednio na stronie firmy deweloperskiej. W tym przypadku warto walczyć o pozycje dla fraz takich jak: „nowe mieszkania {miasto} {dzielnica}”, „nowe domy {miasto} {dzielnica}”, „nowe osiedle {miasto} {dzielnica}”. Do fraz: „mieszkania {miasto}”, „domy {miasto}”, raczej nie warto podchodzić,  gdyż są one mocno obsadzone przez duże portale takie jak OtoDom, Morizon, Gratka czy Olx.

    Jeśli myślisz o pozycjonowaniu, treści na stronie to podstawa.

     „Dziś już na stronie nikt nie czyta treści. Klienci kupują oczami.”

    Często spotykamy się z taką opinią m.in. w branży deweloperskiej. Jest w tym sporo racji, ale trzeba podkreślić, że wyszukiwarka Google nie jest w stanie ocenić strony na podstawie jej aspektów graficznych, gdyż czyta wyłącznie zawarte na niej treści tekstowe.

    Dlatego do przygotowania tekstów na stronę internetową, szczególnie w kontekście pozycjonowania, warto się przyłożyć. Zalecam, aby na każdej podstronie było około 2-3 tyś znaków. Dokładną liczbę poznasz dzięki narzędziu SurferSEO, które na podstawie analizy konkurencji podaje, ile dokładnie treści musi znaleźć się na stronie. Dodatkowo dowiesz się, jakie słowa i frazy powinieneś uwzględnić w tekście.

    Podczas przygotowywania treści, weź pod uwagę pytania klientów, które otrzymujesz w trakcie rozmów telefonicznych i na spotkaniach. Strona musi zawierać elementy, które najbardziej interesują potencjalnych odbiorców. Dzięki temu będzie bardziej użyteczna, a trafiające zapytania będą pochodziły od faktycznie zdecydowanych osób. Zastanów się też, których informacji celowo nie będzie na stronie, tak aby klient miał powód, aby umówić się na spotkanie w biurze sprzedaży i wtedy o nich porozmawiać.

    Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu w wynikach naturalnych Google, pamiętaj o tym, że Twoja strona nie może być jednostronicową wizytówką (typu one-page). Powinny znaleźć się na niej podstrony, a każda z nich, oprócz angażujących wizualizacji 3D, musi posiadać treści dopasowane do słów kluczowych. Nie zapomnij o optymalizacji meta tagów (w szczególności title musi zawierać słowa kluczowe), a całość uzupełnij strategią stałego zdobywania wartościowych linków.

    A może wizytówka w Google Maps?

    Pamiętaj, że w wynikach wyszukiwania dla większości miast pojawiają się wyniki z Map Google. Zlecam, by z tego skorzystać. Jest to pewny sposób na szybkie zaistnienie w wyszukiwarce – a narzędzie jest dostępne za darmo. Problematyczne może być to, że Google czasem wymaga weryfikacji wizytówki poprzez wysłanie pocztówki na adres, który ma się wyświetlać na mapie. Jeżeli przy Twojej inwestycji jest biuro sprzedaży – to nie powinieneś mieć z tym problemu. Pamiętaj, że taka wizytówka w mapach Google może wyświetlać się tylko dla 2-3 fraz kluczowych.

    Powyższe porady nie wyczerpują oczywiście całego tematu e-marketingu i pozyskiwania leadów z Internetu. Mam jednak nadzieję, że zainspirują Cię do bardziej przemyślanych działań reklamowych w Internecie oraz pomogą wybrać najlepsze narzędzia dla Twojej inwestycji!

    Sprawdź nasze pozostałe artykuły!

    Czy pokazywać ceny na stronie inwestycji deweloperskiej?

    W artykule analizujemy, jakie mamy możliwości komunikowania cen klientom i jakie są konsekwencje ich stosowania. Przyjrzymy się, jaki wpływ na kwestię pokazywania bądź ukrywania cen ma doświadczenie dewelopera, ceny inwestycji, plany biznesowe i oczywiście konkurencja.

    czytaj więcej Sprawdź
    Czy pokazywać ceny na stronie inwestycji deweloperskiej?
    Jak stworzyć dobrą nazwę inwestycji deweloperskiej?

    Dowiesz się jak podejść do szukania nazwy dla Twojej inwestycji, jakich zasad się trzymać, czego unikać i jakie narzędzia mogą w tym pomóc. Na dole znajdziesz specjalny BONUS – listę 50 inwestycji deweloperskich, pogrupowanych w kilka kategorii – może któraś Cię zainspiruje.

    czytaj więcej Sprawdź
    Jak stworzyć dobrą nazwę inwestycji deweloperskiej?
    Jak zachęcić klienta do spotkania online?

    W artykule opowiadamy, jak przekonać klientów (i pracowników) do spotkań online, Jak ułatwić pracownikom odnalezienie się w tej nowej formie komunikacji.

    czytaj więcej Sprawdź
    Jak zachęcić klienta do spotkania online?
    Rebranding Rendart – zmiana logo i klucza wizualnego marki

    Podczas październikowej konferencji dla deweloperów organizowanej przez Dewelopuj po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nowy branding Rendart, który obejmuje zmianę logo oraz klucza wizualnego naszej marki.

    czytaj więcej Sprawdź
    Rebranding Rendart – zmiana logo i klucza wizualnego marki
    Porozmawiaj ze specjalistą