avatar
Maciej Wężykowski
Właściciel Rendart

Dowiesz się jak podejść do szukania nazwy dla Twojej inwestycji, jakich zasad się trzymać, czego unikać i jakie narzędzia mogą w tym pomóc. Na dole znajdziesz specjalny BONUS – listę 50 inwestycji deweloperskich, pogrupowanych w kilka kategorii – może któraś Cię zainspiruje.

Wybierając miejsce do zamieszkania kierujemy się najczęściej lokalizacją, ceną oraz dodatkowymi udogodnieniami takimi jak miejsca parkingowe czy windy. Nazwa inwestycji nie jest czynnikiem decydującym o zakupie, ale ma inne, równie ważne zadania. Przede wszystkim musi zainteresować potencjalnego klienta, zachęcić go do poznania szczegółów oferty i wzbudzić pozytywne skojarzenia. Powinna także zapadać w pamięć, by można było łatwo odnaleźć ją w sieci. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając nazwę inwestycji deweloperskiej.

Logotyp osiedla Zielone Tarasy
Logotyp osiedla Zielone Tarasy

Nazwa inwestycji powinna być przede wszystkim krótka i łatwa do wymówienia, zrozumienia oraz zapisania. Postawmy się w sytuacji osoby z wadą wymowy. Sprawdźmy również czy nazwa dobrze brzmi przez telefon i nie trzeba jej za każdym razem literować. Mieszkańcy będą się nią posługiwać na co dzień, podawać znajomym, którzy planują wizytę lub wykorzystywać do adresowania przesyłek. Dobra nazwa wpada w ucho, brzmi bardzo naturalnie i łatwo się odmienia, np. , „Osiedle Avior”, „Zielone Tarasy” czy „Osiedle Natura”.

Lokalizacja i powrót do przeszłości

Inspirację do stworzenia dobrej nazwy inwestycji deweloperskiej można znaleźć na kilka sposobów. Część deweloperów wybiera proste i często skuteczne rozwiązanie, jakim jest oparcie nazwy o lokalizację przedsięwzięcia. Sprawdza to się zwłaszcza wtedy, gdy inwestycja powstanie przy ulicy lub miejscu wzbudzającym pozytywne skojarzenia, np. przy parku, lesie, jeziorze, ulicy Złotej czy Słonecznej. W przypadku nawiązania do przyrody i krajobrazu nazwa informuje również o podstawowych zaletach inwestycji.

Warto jednak iść krok dalej w poszukiwaniach i nie zatrzymywać się jedynie przy nazwach ulic czy odniesień do natury. Można zerknąć na historyczne zapiski o danym miejscu i poszukać czegoś silnie zakorzenionego w tradycji oraz świadomości mieszkańców. Oprzeć się można również o cechy charakterystyczne dla danego miasta czy regionu. Przykładami takich nazw mogą być: „Piernikowe Osiedle” w Toruniu lub wykorzystująca tereny poprzemysłowe „Fabryka na Pradze” w Warszawie.

Zastanawiasz się, jaki marketing wyróżni Twoje osiedle?

Porozmawiaj z ekspertem i sprawdź nasze rozwiązania.

Inspiracja prosto ze słownika

Popularną metodą na opracowanie nazwy inwestycji deweloperskiej jest również sięganie po słowa z obcych języków. Można wykorzystywać angielskie, włoskie, hiszpańskie czy skandynawskie odpowiedniki pozytywnie kojarzących się wyrazów (np. bella – ładny, village – małe miasteczko, buenos – dobrze) lub poszukać krótkich, łatwych do wymówienia słów, które kojarzą się z planowaną inwestycją. Należy jednak unikać nazw pretensjonalnych, przesadzonych i sztucznych. Pamiętajmy, że nie zawsze obcojęzyczne wyrazy dodają inwestycji prestiżu. Nie określajmy np. dwóch 3-piętrowych bloków nazwą w stylu Sky Tower Apartments. Można zyskać w ten sposób rozgłos w mediach, ale niekoniecznie będzie miał on pozytywny efekt.

Ekologia jest w modzie

Przeglądając nazwy inwestycji dostrzeżemy charakterystyczne zestawienia, po które często sięgają deweloperzy. Słowa najchętniej łączone z nazwami ulic, regionów czy miejscowości to m.in.: park, osiedle, zakątek, dolina, natura, ogrody, zielony czy apartamenty. Widać wyraźny ukłon w kierunku określeń kojarzonych z ekologią, czyli tematem popularnym i budzącym emocje. Warto jednak szukać czegoś, co wyróżni nas z tłumu. Sięgając po utarte schematy łatwo o stworzenie nazwy, która już została wykorzystana przy okazji innej inwestycji. Sprawdźmy, czy nie popełniamy plagiatu, zwracając szczególną uwagę na region, w którym działamy.

O czym jeszcze pamiętać pracując nad nazwą inwestycji deweloperskiej?

We współczesnym świecie niezwykle istotna jest bezpośrednia domena internetowa. Tworząc nazwę miejmy więc na uwadze również nasz adres w sieci. Najlepiej, gdy składa się dokładnie z takich samych wyrazów, co nazwa inwestycji, nie ma żadnych myślników i cyfr a jego końcówka to .pl. Jak sprawdzić czy domena jest wolna? Wystarczy skorzystać z darmowych wyszukiwarek, które znajdziemy na stronie każdej firmy hostingowej – np. Na LH.pl. Gdy tylko okaże się, że upragniona domena nie jest zajęta, jak najszybciej ją zarezerwujmy. Nie zwlekajmy z tym ani chwili – jeśli ktoś nas uprzedzi, cała praca związana z namingiem pójdzie na marne, a mamy wśród naszych klientów takich, którzy po miesiącu zwłoki w rejestracji domeny musieli wymyślić nową nazwę, bo ktoś inny wykupił ją… i realizuje mniejszą inwestycję o tej nazwie zaraz obok ich dużego osiedla.

Burza mózgów

W trakcie samodzielnych poszukiwań dobrej nazwy inwestycji warto zebrać współpracowników lub członków rodziny i zorganizować burzę mózgów. Zapisujmy każdy pomysł i następnie dodawajmy do poszczególnych słów przedrostki, wyrzucajmy pojedyncze litery, sprawdzajmy wyrazy bliskoznaczne i brzmienie słów w językach obcych. Unikajmy wyrażeń prześmiewczych, które mogą budzić kontrowersje. Warto także wspomnieć, że nazwy opisowe łatwiej przedstawić w formie graficznej, ale nie jest to czynnik decydujący o tym, czy logotyp promujący przedsięwzięcie będzie udany. Warto każdą nazwę omówić potem z osobami trzecimi, które wychwycą w nich np. dziwne skojarzenia, które osoby zaangażowane w proces tworzenia po prostu nie zauważyły.

Jeśli jednak wciąż nie jesteś przekonany, czy będziesz w stanie stworzyć dobrą nazwę inwestycji deweloperskiej, zwróć się po pomoc do specjalistów zajmujących się namingiem. Przyciągająca uwagę i zapadająca w pamięć nazwa to pierwszy krok do inwestycyjnego sukcesu.

Interesuje Cię marketing inwestycji deweloperskich?

Zapisz się do newslettera!

    BONUS NA KONIEC

    50 przykładowych nazw inwestycji deweloperskich

    Nazwy odnoszące się do ulicy/dzielnicy/regionu:

    • MOKOsfera – Warszawa, Mokotów, Racjonalizacji 3
    • Nowoczesny Fordon – Bydgoszcz, ul. Fordońska 433
    • Glivia – Gliwice, ul. Daszyńskiego 68
    • Moko – Warszawa, Mokotów, ul. Magazynowa 11
    • Enklawa nad Kasiną – Wrocław, ul. Stanisławowska
    • WolaRE – Warszawa, Wola, ul. Ostroroga 23
    • Młyn Maria – Wrocław, ul. Staromłyńska 4
    • Jaskółcza – Bydgoszcz, ul. Jaskółcza 30
    • Kossak Residence – Kraków, ul. plac Kossaka 5
    • Osiedle Stara Cegielnia – Gliwice, ul. Stara Cegielnia
    • Promenady Wrocławskie – Wrocław, ul. Zakładowa
    • Rezydencja Wintera – Gdańsk, ul. Kotwiczników

    Nazwy obcojęzyczne:

    • Bel Mare – Międzyzdroje, ul. Nowomyśliwska
    • Alpha Park – Warszawa, ul. Starodęby 8
    • Foresta – Gdańsk, ul. Myśliwska
    • Lunar – Pruszcz Gdański, ul. Emilii Plater
    • Ilumino – Łódź, ul. Kilińskiego 121/123
    • Mirror House – Wrocław, ul. Skoczylasa 34
    • Hampton Residence Wilanów – Warszawa, ul. Hlonda
    • Twin Park – Kosakowo, ul. Kalinowa
    • Ultra Sonata – Białystok, ul. Magazynowa 3
    • Osiedle activeCITY – Lublin, ul. Domeyki
    • Vis A Vis Wola – Warszawa, ul. Ordona
    • Patio Vita – Kielce, ul. Zagnańska
    • Art City – Kraków, Al. Pokoju
    • Virginia Park – Klaudyn, ul. Witolda Lutosławskiego 31
    • Natural Baltic Darłówko – Darłowo, ul. Słowiańska
    • Optima – Gdańsk, ul. Stężycka
    • IzerSKI RESORT – Świeradów Zdrój, ul. Jana Kilińskiego 2
    • Aura Sky – Warszawa, ul. Rodziewiczówny
    • MicroKlimat – Wrocław, ul. Brzoskwiniowa

    Nazwy z popularnymi połączeniami (osiedle, apartamenty, park itp.):

    1. Osiedle Malownik – Katowice, Armii Krajowej 443
    2. Apartamenty Błękitne Tarasy – Sianożęty, ul. Lotnicza 1
    3. Osiedle Urocze – Pruszków, ul. Marii Skłodowskiej-Curie
    4. Panorama Kliny – Kraków, ul. Spacerowa
    5. Apartamenty Dmowskiego – Poznań, ul. Krauthofera 22
    6. Osiedle Espresso – Warszawa, ul. Jana Kazimierza
    7. Apartamenty pod Dębowcem – Bielsko-Biała, ul. Krakowska 60
    8. Apartamenty Księży Młyn – Łódź, ul. Częstochowska 1a
    9. Słoneczna Zatoka – Siła, ul. Konwaliowa 2
    10. Natura Park – Łódź, ul. Listopadowa
    11. Echa Leśne – Warszawa, ul. Juranda ze Spychowa
    12. Perłowa Przystań – Kołobrzeg, ul. Sienkiewicza 28A
    13. Osiedle Scandi – Wrocław, ul. Sygnałowa
    14. Nowa Inspiracja – Wrocław, ul. Barskich
    15. Zielony Południk – Gdańsk, ul. Władysława Jagiełły
    16. Nowe Kolibki – Gdynia, ul. Bernadowska
    17. Balaton Apartamenty – Bydgoszcz, ul. Ceramiczna
    18. Symfonia Park – Ełk, ul. Bora-Komorowskiego 12
    19. Awangarda – Łódź, ul. Warszawska 84/86

    Sprawdź nasze pozostałe artykuły!

    Czy pokazywać ceny na stronie inwestycji deweloperskiej?

    W artykule analizujemy, jakie mamy możliwości komunikowania cen klientom i jakie są konsekwencje ich stosowania. Przyjrzymy się, jaki wpływ na kwestię pokazywania bądź ukrywania cen ma doświadczenie dewelopera, ceny inwestycji, plany biznesowe i oczywiście konkurencja.

    czytaj więcej Sprawdź
    Czy pokazywać ceny na stronie inwestycji deweloperskiej?
    Jak zachęcić klienta do spotkania online?

    W artykule opowiadamy, jak przekonać klientów (i pracowników) do spotkań online, Jak ułatwić pracownikom odnalezienie się w tej nowej formie komunikacji.

    czytaj więcej Sprawdź
    Jak zachęcić klienta do spotkania online?
    Rebranding Rendart – zmiana logo i klucza wizualnego marki

    Podczas październikowej konferencji dla deweloperów organizowanej przez Dewelopuj po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nowy branding Rendart, który obejmuje zmianę logo oraz klucza wizualnego naszej marki.

    czytaj więcej Sprawdź
    Rebranding Rendart – zmiana logo i klucza wizualnego marki
    Reklama dla dewelopera w Internecie. O czym pamiętać i jak wybrać właściwą strategię?

    Jak dotrzeć do osób szukających mieszkań? Masz do dyspozycji mnóstwo narzędzi i sposobów, dzięki którym zwiększysz swoją widoczność w Internecie. Poniżej przygotowaliśmy kilka wskazówek, które dobrze sprawdzają się w branży deweloperskiej.

    czytaj więcej Sprawdź
    Reklama dla dewelopera w Internecie. O czym pamiętać i jak wybrać właściwą strategię?
    Porozmawiaj ze specjalistą