6 najważniejszych zasad tworzenia dobrych tekstów reklamowych dla Twojej inwestycji

W SKRÓCIE: Dowiesz się na co przede wszystkim zwracać uwagę zaczynając tworzenie tekstów o Twojej inwestycji, które wykorzystasz na stronie www, w katalogu czy wpisie w social mediach. Punktujemy również czego się wystrzegać i o czym nie zapomnieć!

Nowe inwestycje deweloperskie powstają w Polsce jak grzyby po deszczu. Konkurencja na rynku jest duża, dlatego też inwestorzy powinni dbać o jakość nie tylko lokalizacji czy wykończenia, ale również sposobu przedstawienia danego przedsięwzięcia. Coraz większe znaczenie ma marketing zbudowany wokół inwestycji deweloperskiej. Atrakcyjne wizualizacje zestawione z przemyślanym tekstem reklamowym przyciągają uwagę oraz przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży. Podpowiadamy, na co uważać, przygotowując tekst reklamujący inwestycję deweloperską.

Nie podążaj za schematami

Wiele stron internetowych deweloperów jest opartych o najpopularniejsze, wykorzystane już w dziesiątkach projektów szablony. Powielany jest zarówno układ, jak i (przede wszystkim) nagłówki oraz hasła o przedsięwzięciu. Przygotowując teksty poszukuj oryginalnych zwrotów i wyróżników w oparciu o prawdziwe cechy inwestycji. Unikaj wyrażeń, które nie mówią potencjalnemu nabywcy niczego konkretnego. Utarte hasła reklamowe w odniesieniu do inwestycji deweloperskich to np.:

  • najlepsze miejsce do życia,
  • inwestycja szyta na miarę,
  • wysokiej jakości mieszkania,
  • apartamenty o najwyższym standardzie,
  • inwestycja skierowana do osób ceniących odpoczynek,
  • ponadczasowy projekt budynku.

Nie ubarwiaj rzeczywistości

Mimo, że czasem może pojawić się pokusa, by trochę podkoloryzować faktyczne cechy inwestycji, często takie działanie niesie z sobą więcej szkody niż pożytku. Rozczarowany odbiorca nie tylko zrezygnuje z oferty, ale i podzieli się negatywną opinia z rodziną czy znajomymi. Dlatego też unikaj tekstów, które nie są zgodne z rzeczywistością. Nie nazywaj osiedla „cichym i spokojnym”, jeśli w jego pobliżu przebiega droga ekspresowa. Nie podkreślaj położenia inwestycji w okolicy stacji metra, jeśli budowa przystanku jest przewidziana dopiero za kilka lat. Unikaj wyolbrzymiania i nie pisz, że budynek wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, jeśli tak naprawdę jedynym udogodnieniami są winda i domofon. Wiele atutów jest (lub powinna być) rozpatrywana na etapie wyboru bądź zakupu działki i określenia formy zabudowy. Skup się na tym, co jest unikatową wartością twojej inwestycji.

Komunikuj językiem zrozumiałym dla odbiorcy

Ta uwaga dotyczy każdego tekstu reklamowego. Określ, kim jest odbiorca, do którego kierujesz przekaz i dostosuj do niego swój język. W opisach inwestycji, zwłaszcza tych na stronie głównej, wystrzegaj się specjalistycznych zwrotów i nie wysuwaj na pierwszy plan kwestii technicznych. Im łatwiejszy do zrozumienia będzie przekaz, tym większa szansa na to, że zainteresuje on szersze grono osób oraz na dłużej zapadnie w pamięć. Pamiętaj, że nie każda osoba wie, co to kubatura, ale większość będzie wiedziała, co to powierzchnia. Jeśli piszesz o rozwiązaniach czysto technicznych (wybrani producenci, parametry produktu), staraj się pokazać je raczej w kontekście wartości, jakie wnoszą do życia przyszłego mieszkańca, np. „Styropian 40 cm” to tak naprawdę „Niższe koszta ogrzewania i chłodzenia oraz wygłuszenie odgłosów z mieszkań sąsiadów”.

Pisz zwięźle

Powyższa rada łączy się z poprzednim punktem. Krótsze zdania nie tylko dynamizują tekst, ale i ułatwiają jego zrozumienie. Na stronie głównej warto postawić na kilkuzdaniowe wyróżniki i atrakcyjną grafikę, zamiast podzielonego na obszerne akapity tekstu. Wielu użytkowników internetu czyta dziś jedynie tytuły i nagłówki, więc rozbudowane informacje mogą skutecznie odstraszyć osobę, która trafi na stronę główną inwestycji. Unikaj barwnych opisów niosących z sobą niewiele konkretów. Stawiaj na krótkie zdania maksymalnie wypełnione wartościową treścią.

Podstrona „O inwestycji” na stronie osiedla Zielone Tarasy (Sosnowiec)

Wystrzegaj się negatywnie nacechowanych słów

Przygotowując tekst reklamowy inwestycji deweloperskiej zwracaj uwagę nawet na pojedyncze wyrazy. Unikaj słów, które same w sobie budzą negatywne skojarzenia i mogą przywoływać nieprzyjemne emocje lub uczucia. Nie pisz, że do mieszkań nie dociera hałas (ten w odniesieniu do nieruchomości nigdy nie kojarzy się dobrze). Zamiast tego podkreśl, że klatka schodowa jest wytłumiona, mieszkania ciche i umożliwiające odpoczynek po pracy.

Stawiaj na kreatywność

Pamiętaj także o tym, by tekst był unikatowy. Pomijając kwestie prawne związane z plagiatem, wyszukiwarki nie lubą zduplikowanych treści. Dlatego też przygotowując stronę reklamującą inwestycję, unikaj kopiowania lub zbyt mocnego inspirowania się treścią innych deweloperów. Nie zapomnij również o umieszczeniu w widocznym miejscu na stronie zwrotu „call to action”, czyli wezwania do działania, np. „Zarezerwuj mieszkanie dla siebie” czy „Skontaktuj się z nami, by otrzymać ofertę”. Wiele stron internetowych deweloperów „nie mówi” użytkownikowi czego od niego oczekuje. 

Warto szukać oryginalnych rozwiązań, jak np. zamieszczenie w treści kilku pozytywnych opinii osób, które już mieszkają w danym miejscu lub Twoich wcześniejszych inwestycjach. Dobrze i z pomysłem skonstruowany tekst reklamowy inwestycji deweloperskiej ułatwi zdobycie potencjalnych klientów. To jednorazowa praca, która wykonana w staranny sposób może procentować przez cały okres sprzedaży. Warto poświęcić jej trochę czasu lub zlecić doświadczonym specjalistom.

Twoja kolej

Wspieramy właścicieli firmy deweloperskich i menedżerów marketingu w promocji i sprzedaży inwestycji deweloperskich.  Porozmawiajmy jakie materiały graficzne najlepiej wspomogą proces zakupowy Twoich klientów.

Zobacz też

Większość naszych klientów sprzeda swoje inwestycje przed zakończeniem budowy.

A Ty?

Skontaktuj się z nami