avatar
Maciej Wężykowski
Właściciel Rendart

Przygotowujemy razem z 4People webinar w tym temacie, ale chcieliśmy podzielić się naszymi spostrzeżeniami w roboczej formie, żebyś mógł już teraz wprowadzić je w ramach swoich działań marketingowo-sprzedażowych:

Na rynku została teraz tylko część kupujących (eksperci i portale mówią o 50%). Czasy sprzed roku-dwóch są za nami. Trzeba być gotowym na trudniejsze pozyskiwanie klientów (ale nie niemożliwe).

Ci klienci to przede wszystkim osoby zamożniejsze, wymagające, chcące szybko, sprawnie zakupić nieruchomość, która przekona ich do siebie walorami, ale też najwyższej jakości obsługą marketingową i sprzedażową.

  • Dobrze zarabia -> 20 tys. / na rodzinę.
    • ma gotówkę na wkład własny lub sporo więcej (tylko częściowy kredyt)
    • POMÓŻ z kredytem – sprawdzony doradca/pośrednik
    • może mieć już obecny dom/mieszkanie sprzedane
    • POMÓŻ w sprzedaży (“zamiana starego na nowe”)
    • POMÓŻ w wynajęciu
    • Miej sprawdzonego pośrednika, który policzy szybko ile dostanie za sprzedane a ile za wynajem i załatwi całość za klienta
  • kobieta – zamożna, wymagająca, np. aktywna na instagramie
  • dzieci – ubrane jak rodzice – modnie, można się pochwalić
  • np. ma firmę lub wysokie stanowisko (może być menedżerem, dyrektorem, ma pod sobą ludzi)
    • tam ma porządek i wszystko poukładane po swojemu, więc wybierając nieruchomość też chce być świetnie, profesjonalnie obsłużony
    • oczekują nowoczesnego podejścia, technologii
      • komunikacja elektroniczna
      • umawianie spotkań w kalendarzu
    • Oferta miała być wysłana dzisiaj -> to musi być
  • POMÓŻ w wykończeniu (pakiety wykończeniowe, rekomendowani/polecani projektanci, wykonawcy/wykończeniowcy)
  • Może chcieć nieruchomości dostępnych od zaraz / gotowych do odbioru, bo też chce kupić szybko, żeby inflacja nie zjadała mu środków.
  • Jeśli kwalifikujesz się na nowe programy wsparcia od rządu – mów o tym!
  • Krótko, zwięźle, mocno wizualnie (bo wszędzie jest przeładowanie informacyjne)
    • każdy komunikat sparowany z obrazem
    • więcej wizualizacji pokazujących konkretne aspekty, detale, atuty – wizki tarasów, ogrodów, widoki na krajobraz (jeśli się da)
    • te obrazy będą na bieżąco używane w komunikacji marketingowej
  • wnętrza – bardzo ważne
    • salon jako wypoczynek (może dodani ludzie?)
    • kuchnia gotowanie
    • jadalnia jedzenie
    • sypialnia główna
    • pokój dla dziecka (i malutkiego, i dużego)
    • dodatkowe – np. poddasza – koniecznie pokazać
    • tak samo biuro, dodatkowa sypialnia
    • może warto pokazywać różne wersje stylistyki wnętrza
  • koniecznie zdjęcia z budowy i informacje o postępie prac (czy idzie zgodnie z planem -> terminy kolejnych etapów)
  • opinie od wcześniejszych klientów!
    • życiowe – nie frazesy – wystarczy 1-3 konkretne zdania
    • idealnie jeśli w formie wideoreferencji przed inwestycją, lub przynajmniej zdjęcia
  • używać zdjęć z drona
  • zdjęcia fajnych miejsc z okolicy inwestycji
  • Pozyskiwanie klientów będzie droższe
    • słabsza aktywność na portalach -> bo tam były głównie osoby na końcowej fazie zakupowej
    • trzeba koniecznie zacząć docierać do klientów na wcześniejszych etapach i stale się komunikować (posty na FB, remarketing na FB i sieci reklamowej Google) 
    • Koszty „leada” wzrosły, więc słaba strona (niekonwertująca) będzie jeszcze bardziej boleć od strony palonego budżetu
  • Klient inwestycyjny
    • Mniej zależy mu na zwrocie z najmu (raczej 3-5% rocznie)
    • a bardziej na ulokowaniu gotówki, bo tak chroni się przed inflacją i wyrabia największy zwrot z inwestycji.
    • Np.: „Gdybyś kupił mieszkanie 6 miesięcy temu to wrosłoby już o X% na wartości…”