Jak skuteczny marketing może wspierać sprzedaż inwestycji deweloperskiej?
Deweloper G4invest prowadzi swoje działania na terenie Warszawy i okolic. Charakterystyczną cechą jego inwestycji są funkcjonalne projekty przestronnych nieruchomości. W portfolio firmy znajduje się aktualnie nowoczesny apartamentowiec w Radzyminie z 4 niezależnymi lokalami oraz Osiedle Fortuny, obejmujące 24 mieszkania na sprzedaż.
Wyzwanie
Budowanie wiarygodności dewelopera i sprzedaż oferty nowych mieszkań
G4invest to swoją pierwszą inwestycję rozpoczęło w 2016 r. Był to jeden budynek z czterema apartamentami, które błyskawicznie sprzedały się poprzez portale ogłoszeniowe. W tym przypadku nie trzeba było inwestować dużych środków w promocję, ani prowadzić zaawansowanej kampanii marketingowej na lokalnym rynku.
Firma, bazując na swoim sukcesie, zdecydowała się na kolejny krok – budowę drugiej inwestycji deweloperskiej, obejmującej sześć czworaków, czyli 24 mieszkania. Jej sprzedaż jednak nie przebiegała tak, jak w przypadku pierwszego projektu. Deweloper przez rok podpisał umowy tylko na 7 segmentów. Pojawiły się duże problemy z pozyskiwaniem nowych wartościowych zapytań ofertowych. Dodatkowym utrudnieniem była pandemia, która na pewien moment negatywnie wpłynęła na cały rynek nieruchomości.
Wyzwanie polegało więc na znacznej poprawie wyników sprzedażowych poprzez stworzenie nowej strategii marketingowej, strony internetowej i materiałów promocyjnych. Jednocześnie należało się skoncentrować na budowaniu wiarygodności dewelopera, który nie miał dużego doświadczenia na rynku.
Sprzedaż inwestycji deweloperskiej przy współpracy z ekspertami
Od dawna mówi się, że: najlepsi klienci, to klienci z polecenia. G4invest trafiło do nas właśnie poprzez rekomendację. Jarosław Gulewski, czyli doświadczony branżowy specjalista, który zajmuje się m.in. organizacją szkoleń dla deweloperów, podpowiedział inwestorom, że warto przedstawić ich problem założycielowi Rendart – Maciejowi Wężykowskiemu. Tak spotkały się nasze drogi i rozpoczęliśmy współpracę, mającą na celu efektywną sprzedaż inwestycji deweloperskiej.
Sprawdź rozwiązania dedykowane dla niskiej zabudowy
Dowiedz się, jak podchodzimy do marketingu domów, bliźniaków i szeregówek
Analiza strony internetowej inwestycji
Współpraca z G4Invest to jedna z naszych ciekawszych realizacji ostatnich lat. Pierwszym krokiem, który wykonaliśmy, była dokładna analiza strony internetowej dewelopera. W tym przypadku witryna koncentrowała się na marce i wiarygodności dewelopera – jako domenę wykorzystano nazwę firmy, a na górze strony umieszczono jej logo.
Wnioski, po przejrzeniu strony internetowej klienta:
- Brak odrębnego landing page’a dla samej inwestycji.
- Struktura strony oraz jej zawartość: zbyt obszerne teksty o informacjach technicznych, budowlanych i o samej firmie.
- Brak informacji o walorach inwestycji, które wyróżnią ofertę nowych mieszkań wśród konkurecji.
Przebudowa strony i skuteczny marketing kluczem do sprzedaży nieruchomości
Postanowiliśmy zmienić witrynę G4invest w taki sposób, by zwrócić uwagę klientów przede wszystkim na aktualnie sprzedawaną inwestycję deweloperską, ale zachowując przy tym firmową domenę.
- 1-page inwestycji z podkreśleniem walorów inwestycji i mieszkań umieściliśmy na stronie głównej.
- Informacje o firmie przenieśliśmy na dedykowaną podstronę.
- Przygotowaliśmy również materiały marketingowo-sprzedażowe ułatwiające obsługę klienta, m.in. rzuty 3D, wirtualne spacery oraz karty mieszkań
- Dodaliśmy różne możliwości skontaktowania się / zostawienia danych przez klienta:
- formularz kontaktowy w stopce
- przycisk „zapytaj o cenę” w nawigatorze mieszkań, w poglądzie karty mieszkania oraz w sekcji o wariantach lokali
- możliwość przesłania karty lokalu na email
- zintegrowaliśmy stronę z messengerem
- dodaliśmy wiszący przycisk z możliwością wykonania szybkiego połączenia telefonicznego
Rowiązanie
Strona inwestycji z podstroną o firmie
Wszystko to połączone zostało z efektywnymi działaniami marketingowymi, prowadzonymi przez firmę 4PEOPLE. W kampaniach reklamowych skoncentrowano się na platformie Google Ads i Facebooku. Wdrożone zmiany oraz działania doprowadziły do sprzedaży pozostałej oferty nowych mieszkań w pół roku (14 segmentów)!
Ważne w tej historii było podjęcie decyzji o tym, by najpierw promować „produkt”, a później markę. Dlatego też zdecydowaliśmy o utworzeniu na stronie inwestycji podstrony o firmie. Potencjalny klient mógł wykorzystać to rozwiązanie jako jeden ze sposobów na zbadanie wiarygodności dewelopera – podstrona zawierała m.in. informacje o pierwszej zrealizowanej inwestycji G4invest. Natomiast deweloper zyskał możliwość wyróżniania swojego najważniejszego „produktu”, zachowując przy tym elementy promujące markę.
Zasada: „Wiem, że się sprzeda, zamiast – mam nadzieję, że się sprzeda”
Historia współpracy z G4invest doskonale pokazuje, że sprzedaż inwestycji deweloperskiej oparta jedynie o przekonania i nadzieje lub bazująca na sukcesie innych projektów rodzi często wiele problemów. Owszem, można liczyć na to, że domy lub mieszkania sprzedadzą się „same”, ale takie procesu nie da się przecież ciągnąć w nieskończoność. Prowadzenie inwestycji wiąże się z kosztami, które w pewnym momencie przekroczą tzw. próg bólu. Wtedy trzeba podjąć radykalne kroki.
Zwykle są dwie drogi – inwestycja w marketing i reklamę lub wykorzystanie jako zachętę dużych rabatów. Drugi z tych sposobów nie zawsze okazuje się skuteczny. Często również wiąże się z koniecznością proponowania znacznych upustów i ostatecznie mniejszym zyskiem lub wyjściem na zero. Zbyt wiele rabatów może również wpłynąć negatywnie na wiarygodność dewelopera. Połączenie atrakcyjnych materiałów marketingowych z dobrze zaplanowaną kampanią sprzedażową jest o wiele lepszym rozwiązaniem.
Aktualnie istnieje wiele sposobów na zbadanie efektów, które mogą zapewnić określone działania reklamowe. Ryzyko nietrafionej inwestycji w kampanie promocyjne jest więc bardzo niskie. W Rendart uważamy, że lepiej wiedzieć, że się sprzeda, niż mieć nadzieję, że się sprzeda. Taką wizję staramy się zaszczepić w naszych klientach, oferujących mieszkania lub domy na sprzedaż. Mamy wiele przykładów z rynku pierwotnego, pokazujących, że takie podejście do inwestycji deweloperskich po prostu działa.
Porozmawiajmy o marketingu Twojej inwestycji deweloperskiej
Kliknij w przycisk poniżej i umów się
na rozmowę z naszym specjalistą.