Jak stworzyć dobrą nazwę inwestycji deweloperskiej?

W SKRÓCIE: Dowiesz się jak podejść do szukania nazwy dla Twojej inwestycji, jakich zasad się trzymać, czego unikać i jakie narzędzia mogą w tym pomóc. Na dole znajdziesz specjalny BONUS – listę 50 inwestycji deweloperskich, pogrupowanych w kilka kategorii – może któraś Cię zainspiruje.

Wybierając miejsce do zamieszkania kierujemy się najczęściej lokalizacją, ceną oraz dodatkowymi udogodnieniami takimi jak miejsca parkingowe czy windy. Nazwa inwestycji nie jest czynnikiem decydującym o zakupie, ale ma inne, równie ważne zadania. Przede wszystkim musi zainteresować potencjalnego klienta, zachęcić go do poznania szczegółów oferty i wzbudzić pozytywne skojarzenia. Powinna także zapadać w pamięć, by można było łatwo odnaleźć ją w sieci. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając nazwę inwestycji deweloperskiej.

Nazwa inwestycji powinna być przede wszystkim krótka i łatwa do wymówienia, zrozumienia oraz zapisania. Postawmy się w sytuacji osoby z wadą wymowy. Sprawdźmy również czy nazwa dobrze brzmi przez telefon i nie trzeba jej za każdym razem literować. Mieszkańcy będą się nią posługiwać na co dzień, podawać znajomym, którzy planują wizytę lub wykorzystywać do adresowania przesyłek. Dobra nazwa wpada w ucho, brzmi bardzo naturalnie i łatwo się odmienia, np. , „Osiedle Avior”, „Zielone Tarasy” czy „Osiedle Natura”.

Logotyp osiedla Zielone Tarasy

Lokalizacja i powrót do przeszłości

Inspirację do stworzenia dobrej nazwy inwestycji deweloperskiej można znaleźć na kilka sposobów. Część deweloperów wybiera proste i często skuteczne rozwiązanie, jakim jest oparcie nazwy o lokalizację przedsięwzięcia. Sprawdza to się zwłaszcza wtedy, gdy inwestycja powstanie przy ulicy lub miejscu wzbudzającym pozytywne skojarzenia, np. przy parku, lesie, jeziorze, ulicy Złotej czy Słonecznej. W przypadku nawiązania do przyrody i krajobrazu nazwa informuje również o podstawowych zaletach inwestycji.

Warto jednak iść krok dalej w poszukiwaniach i nie zatrzymywać się jedynie przy nazwach ulic czy odniesień do natury. Można zerknąć na historyczne zapiski o danym miejscu i poszukać czegoś silnie zakorzenionego w tradycji oraz świadomości mieszkańców. Oprzeć się można również o cechy charakterystyczne dla danego miasta czy regionu. Przykładami takich nazw mogą być: „Piernikowe Osiedle” w Toruniu lub wykorzystująca tereny poprzemysłowe „Fabryka na Pradze” w Warszawie.

Inspiracja prosto ze słownika

Popularną metodą na opracowanie nazwy inwestycji deweloperskiej jest również sięganie po słowa z obcych języków. Można wykorzystywać angielskie, włoskie, hiszpańskie czy skandynawskie odpowiedniki pozytywnie kojarzących się wyrazów (np. bella – ładny, village – małe miasteczko, buenos – dobrze) lub poszukać krótkich, łatwych do wymówienia słów, które kojarzą się z planowaną inwestycją. Należy jednak unikać nazw pretensjonalnych, przesadzonych i sztucznych. Pamiętajmy, że nie zawsze obcojęzyczne wyrazy dodają inwestycji prestiżu. Nie określajmy np. dwóch 3-piętrowych bloków nazwą w stylu Sky Tower Apartments. Można zyskać w ten sposób rozgłos w mediach, ale niekoniecznie będzie miał on pozytywny efekt.

Ekologia jest w modzie

Przeglądając nazwy inwestycji dostrzeżemy charakterystyczne zestawienia, po które często sięgają deweloperzy. Słowa najchętniej łączone z nazwami ulic, regionów czy miejscowości to m.in.: park, osiedle, zakątek, dolina, natura, ogrody, zielony czy apartamenty. Widać wyraźny ukłon w kierunku określeń kojarzonych z ekologią, czyli tematem popularnym i budzącym emocje. Warto jednak szukać czegoś, co wyróżni nas z tłumu. Sięgając po utarte schematy łatwo o stworzenie nazwy, która już została wykorzystana przy okazji innej inwestycji. Sprawdźmy, czy nie popełniamy plagiatu, zwracając szczególną uwagę na region, w którym działamy.

O czym jeszcze pamiętać pracując nad nazwą inwestycji deweloperskiej?

We współczesnym świecie niezwykle istotna jest bezpośrednia domena internetowa. Tworząc nazwę miejmy więc na uwadze również nasz adres w sieci. Najlepiej, gdy składa się dokładnie z takich samych wyrazów, co nazwa inwestycji, nie ma żadnych myślników i cyfr a jego końcówka to .pl. Jak sprawdzić czy domena jest wolna? Wystarczy skorzystać z darmowych wyszukiwarek, które znajdziemy na stronie każdej firmy hostingowej – np. Na LH.pl. Gdy tylko okaże się, że upragniona domena nie jest zajęta, jak najszybciej ją zarezerwujmy. Nie zwlekajmy z tym ani chwili – jeśli ktoś nas uprzedzi, cała praca związana z namingiem pójdzie na marne, a mamy wśród naszych klientów takich, którzy po miesiącu zwłoki w rejestracji domeny musieli wymyślić nową nazwę, bo ktoś inny wykupił ją… i realizuje mniejszą inwestycję o tej nazwie zaraz obok ich dużego osiedla.

Burza mózgów

W trakcie samodzielnych poszukiwań dobrej nazwy inwestycji warto zebrać współpracowników lub członków rodziny i zorganizować burzę mózgów. Zapisujmy każdy pomysł i następnie dodawajmy do poszczególnych słów przedrostki, wyrzucajmy pojedyncze litery, sprawdzajmy wyrazy bliskoznaczne i brzmienie słów w językach obcych. Unikajmy wyrażeń prześmiewczych, które mogą budzić kontrowersje. Warto także wspomnieć, że nazwy opisowe łatwiej przedstawić w formie graficznej, ale nie jest to czynnik decydujący o tym, czy logotyp promujący przedsięwzięcie będzie udany. Warto każdą nazwę omówić potem z osobami trzecimi, które wychwycą w nich np. dziwne skojarzenia, które osoby zaangażowane w proces tworzenia po prostu nie zauważyły.

Jeśli jednak wciąż nie jesteś przekonany, czy będziesz w stanie stworzyć dobrą nazwę inwestycji deweloperskiej, zwróć się po pomoc do specjalistów zajmujących się namingiem. Przyciągająca uwagę i zapadająca w pamięć nazwa to pierwszy krok do inwestycyjnego sukcesu.

BONUS NA KONIEC

50 przykładowych nazw inwestycji deweloperskich

Nazwy odnoszące się do ulicy/dzielnicy/regionu:

  • MOKOsfera – Warszawa, Mokotów, Racjonalizacji 3
  • Nowoczesny Fordon – Bydgoszcz, ul. Fordońska 433
  • Glivia – Gliwice, ul. Daszyńskiego 68
  • Moko – Warszawa, Mokotów, ul. Magazynowa 11
  • Enklawa nad Kasiną – Wrocław, ul. Stanisławowska
  • WolaRE – Warszawa, Wola, ul. Ostroroga 23
  • Młyn Maria – Wrocław, ul. Staromłyńska 4
  • Jaskółcza – Bydgoszcz, ul. Jaskółcza 30
  • Kossak Residence – Kraków, ul. plac Kossaka 5
  • Osiedle Stara Cegielnia – Gliwice, ul. Stara Cegielnia
  • Promenady Wrocławskie – Wrocław, ul. Zakładowa
  • Rezydencja Wintera – Gdańsk, ul. Kotwiczników

Nazwy obcojęzyczne:

  • Bel Mare – Międzyzdroje, ul. Nowomyśliwska
  • Alpha Park – Warszawa, ul. Starodęby 8
  • Foresta – Gdańsk, ul. Myśliwska
  • Lunar – Pruszcz Gdański, ul. Emilii Plater
  • Ilumino – Łódź, ul. Kilińskiego 121/123
  • Mirror House – Wrocław, ul. Skoczylasa 34
  • Hampton Residence Wilanów – Warszawa, ul. Hlonda
  • Twin Park – Kosakowo, ul. Kalinowa
  • Ultra Sonata – Białystok, ul. Magazynowa 3
  • Osiedle activeCITY – Lublin, ul. Domeyki
  • Vis A Vis Wola – Warszawa, ul. Ordona
  • Patio Vita – Kielce, ul. Zagnańska
  • Art City – Kraków, Al. Pokoju
  • Virginia Park – Klaudyn, ul. Witolda Lutosławskiego 31
  • Natural Baltic Darłówko – Darłowo, ul. Słowiańska
  • Optima – Gdańsk, ul. Stężycka
  • IzerSKI RESORT – Świeradów Zdrój, ul. Jana Kilińskiego 2
  • Aura Sky – Warszawa, ul. Rodziewiczówny
  • MicroKlimat – Wrocław, ul. Brzoskwiniowa

Nazwy z popularnymi połączeniami (osiedle, apartamenty, park itp.):

  • Osiedle Malownik – Katowice, Armii Krajowej 443
  • Apartamenty Błękitne Tarasy – Sianożęty, ul. Lotnicza 1
  • Osiedle Urocze – Pruszków, ul. Marii Skłodowskiej-Curie
  • Panorama Kliny – Kraków, ul. Spacerowa
  • Apartamenty Dmowskiego – Poznań, ul. Krauthofera 22
  • Osiedle Espresso – Warszawa, ul. Jana Kazimierza
  • Apartamenty pod Dębowcem – Bielsko-Biała, ul. Krakowska 60
  • Apartamenty Księży Młyn – Łódź, ul. Częstochowska 1a
  • Słoneczna Zatoka – Siła, ul. Konwaliowa 2
  • Natura Park – Łódź, ul. Listopadowa
  • Echa Leśne – Warszawa, ul. Juranda ze Spychowa
  • Perłowa Przystań – Kołobrzeg, ul. Sienkiewicza 28A
  • Osiedle Scandi – Wrocław, ul. Sygnałowa
  • Nowa Inspiracja – Wrocław, ul. Barskich
  • Zielony Południk – Gdańsk, ul. Władysława Jagiełły
  • Nowe Kolibki – Gdynia, ul. Bernadowska
  • Balaton Apartamenty – Bydgoszcz, ul. Ceramiczna
  • Symfonia Park – Ełk, ul. Bora-Komorowskiego 12
  • Awangarda – Łódź, ul. Warszawska 84/86

Twoja kolej

Wspieramy właścicieli firmy deweloperskich i menedżerów marketingu w promocji i sprzedaży inwestycji deweloperskich.  Porozmawiajmy jakie materiały graficzne najlepiej wspomogą proces zakupowy Twoich klientów.

Zobacz też

Większość naszych klientów sprzeda swoje inwestycje przed zakończeniem budowy.

A Ty?

Skontaktuj się z nami