Rebranding Rendart – zmiana logo i klucza wizualnego marki

Podczas październikowej konferencji dla deweloperów organizowanej przez Dewelopuj po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nowy branding Rendart, który obejmuje zmianę logo oraz klucza wizualnego naszej marki.

Podczas październikowej konferencji dla deweloperów organizowanej przez Dewelopuj po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nowy branding Rendart, który obejmuje zmianę logo oraz klucza wizualnego naszej marki.

Poprzednie logo zaprojektował założyciel firmy – Maciej Wężykowski. Charakteryzowało się ono podziałem na dwa człony: REND i ART. Powodem tego był fakt, że na początku działalności zajmowaliśmy się przede wszystkim wizualizacjami – tymi produktowymi, architektonicznymi i wnętrz. 

Od tego momentu minęło siedem lat – sporo się zmieniło.

Jakie problemy rodziła poprzednia identyfikacja wizualna?

Nasza firma zrodziła się z pasji do architektury i do grafiki 3D, ale po latach jej zakres usług znacznie się rozszerzył. Dziś zajmujemy się już nie tylko tworzeniem wizualizacji. Przygotowujemy także materiały graficzne, strony internetowe oraz inne produkty, które deweloperzy wykorzystują do promowania i sprzedaży swoich inwestycji. Nazwa firmy oraz wizualny podział logo na dwa człony sugerował, że nasza działalność koncentruje się wyłącznie na wizualizacjach. O ile nazwy nie chcieliśmy zmieniać, tak wygląd logo wymagał liftingu.

Poprzednie logo zaprojektowaliśmy w oparciu o font Montserrat Black. Jego cechą charakterystyczną są grube i dosyć niskie litery. Z tego powodu logo w materiałach promocyjnych musiało być często zmniejszane, ponieważ sprawiało wrażenie zbyt mocnego i ciężkiego. To rodziło wiele komplikacji – np. tagline (slogan pod logiem) przestawał być czytelny. Ponadto nie mieliśmy atrakcyjnego i nowoczesnego symbolu do favicony czy grafik profilowych w mediach społecznościowych.

Wyzwaniem była także ograniczona kolorystyka. W poprzednim brandingu dysponowaliśmy tylko kolorem pomarańczowym. To dobra barwa dla firmy takiej jak Rendart, kojarząca się z dynamiką oraz kreatywnością, ale brak dodatkowych kolorów utrudniał pracę, zwłaszcza podczas tworzenia materiałów promocyjnych. Za pomocą nowej kolorystyki chcieliśmy podkreślić, że Rendart, mimo działania w branży kreatywnej, podchodzi do każdej współpracy bardzo profesjonalnie oraz stawia na wysoką jakość biznesową tworzonych narzędzi marketingowych i sprzedażowych.

Potrzebujesz wsparcia z marketingiem Twojej inwestycji?

UMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

Cały proces rebrandingu trwał dobrych kilka miesięcy…

Równolegle do prac nad nowym logiem przeprowadziliśmy niewielki lifting obecnego, „odchudzając” jego formę. Dodaliśmy również do palety firmowych kolorów odcień ciemnej szarości i zmieniliśmy tagline ze „sprzedaj zanim wybudujesz” na „marketing dla deweloperów”. To wciąż jednak były tylko zmiany kosmetyczne – dla nas niewystarczające.

Szukając pomysłu na logo, przeszliśmy przez kilkadziesiąt jego wersji. Nie chcieliśmy nawiązywać wyłącznie do renderowania (procesu powstawania wizualizacji) dlatego zrezygnowaliśmy z wersji logo z sygnetem. Do brandingu dodaliśmy także kolor granatowy – bardzo biznesowy i elegancki. Rendart to przecież “Mała pruska armia graficzna”. 

Efekty, które sprawdzają się na wielu polach

Nowy klucz wizualny marki ma trafiać przede wszystkim do klientów profesjonalnych, dbających o swoje działania nawet przy pierwszych inwestycjach. Przez rebranding chcieliśmy pokazać, że dynamicznie się rozwijamy oraz podchodzimy biznesowo do wyzwań naszych klientów. 

Ostatecznie powstało logo, które posiada dwie wersje kolorystyczne: pomarańczową oraz granatową. Sam kształt znaku graficznego jest smukły, trochę futurystyczny (jak cała grafika 3D), wykorzystujący skośne formy. Zanikające fragmenty liter dodają całej koncepcji trójwymiarowości. 

Nowe logo łatwo wykorzystać w różnego rodzaju materiałach marketingowych czy mediach społecznościowych. Jako favicona lub po prostu pojedynczy element charakterystyczny dla naszej marki może być stosowana również sama litera R.

W komunikacji wizualnej, materiałach firmowych i w social media zaprojektowane zostały formy ściętych figur geometrycznych, które nawiązują do konstrukcji samego znaku. 

Nowe logo posłuży nam na pewno przez następne kilka lat.

A Ty co o nim sądzisz? 


Chcesz porozmawiać o marketingu Twojej Inwestycji?

Wyślij wiadomość i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Zobacz też

Większość naszych klientów sprzeda swoje inwestycje przed zakończeniem budowy.

A Ty?

Skontaktuj się z nami