5 błędów, które deweloperzy popełniają na Facebooku.

Często w rozmowach klienci pytają nas czy ich inwestycja powinna mieć swój profil na Facebooku. Nie wiedzą co postować, czy stosować płatną reklamę, jak radzić sobie z trudnymi komentarzami.
Poprosiliśmy Katarzynę Hordejuk, właścicielkę firmy WOW Media, specjalizującej się w temacie social mediów, o kilka rad dla firm deweloperskich.

Prowadzenie konta w mediach społecznościowych, a w szczególności na Facebooku wydaje się w miarę prostym zadaniem. Jednak, jeśli chcemy osiągnąć cele, które sobie założyliśmy, musimy pamiętać o kilku błędach, których należy się wystrzegać. Poniżej przytaczamy 5 najczęstszych błędów, które można znaleźć na fanpagach deweloperskich.  

Publikujesz, ale nie prowadzisz komunikacji.

Komunikacja w mediach społecznościowych, wiąże się z interakcją z użytkownikami. Prowadzenie naszej strony na Facebooku, nie kończy się tylko na publikacji przygotowanych przez nas treści. Należy pamiętać o szybkim reagowaniu na wiadomości, komentarze czy udostępnienia. Media społecznościowe, umożliwiają poznanie naszej grupy docelowej, czyli osób, które interesują się publikowanymi przez nas treściami, ich potrzeb oraz języka, którym się porozumiewają. Ten kanał komunikacji, charakteryzuje się bezpośrednim kontaktem z potencjalnymi klientami, więc musimy pokazać, że jesteśmy aktywni i zainteresowani dialogiem z nimi. Bardzo częstą, choć złą taktyką, jest usuwanie negatywnych komentarzy i opinii, gdyż do niczego to nie prowadzi, oprócz rosnącej frustracji naszych fanów. W miarę możliwości należy ustosunkować się w sposób merytoryczny do takiej opinii.

Nie działasz na grupach.

Lokalne grupy, które zrzeszają określone grono osób, są na dzień dzisiejszy bardzo silnym kanałem komunikacji. Możemy wyszukać grupę, która nas interesuje np. grupy osób poszukujące mieszkania, lub grupy osób mieszkających w danym mieście. Możemy dołączyć do tych grup jako fanpage lub osoba prywatna i publikować wpisy, zachęcające do wizyty na naszym fanpagu. Jest to rozwiązanie zupełnie darmowe, które pozwoli nam się pokazać szerszemu gronu odbiorców i wygenerować dodatkowy zasięg organiczny. Warto zwrócić uwagę na regulamin danej grupy, gdyż część może nie pozwalać postowania ofert.

Nie puszczasz reklam.

Obecnie dość trudnym zadaniem jest prowadzenie Facebooka, w sposób darmowy, co nie znaczy, że nie jest to możliwe. Można nie korzystać z płatnych reklam, pytanie tylko po co? Skoro nawet niewielka inwestycja w ten kanał komunikacji, może nam się bardzo opłacić. Puszczając reklamy na Facebooku, musimy przede wszystkim testować, które rozwiązanie będzie dla Nas najbardziej opłacalne. Czy lepiej będzie skupić się na dotarciu do jak największego grona odbiorców wykorzystując cel zasięgowy? Czy może kierować na stronę internetową lub generować wiadomości? Albo połączyć nasze cele reklamowe? Musimy to sprawdzić i wybrać najbardziej efektywną reklamę. Bardzo ciężko zbudować grono odbiorców, nie wydając ani złotówki na kampanie. Dodatkowo jeśli będziemy publikować merytoryczne i wartościowe treści oraz je sponsorować na odpowiednią grupę docelową, poszerzymy grono swoich fanów, zyskując tym zasięg organiczny.

Skupiasz się tylko i wyłącznie na sprzedaży.

To co przyciąga fanów oraz potencjalnych klientów, to nie tylko oferty kupna lub wynajmu mieszkania. Oczywiście, nie należy o nich zapominać, ale warto przygotować również treści, które będą interesujące i angażujące dla naszej grupy docelowej. Takie treści będą na pewno wartością dodaną, która będzie procentować. Możemy pisać o sposobach na urządzenie mieszkania, o prawnych aspektach kupna czy zadawać pytania, na które nasi fani będą odpowiadać. Fanpage składający się głównie z treści sprzedażowych po jakimś czasie jest nudny i użytkownicy niechętnie do niego wracają. Warto również się skupić na różnych formatach postów – zdjęcia 3D czy filmy, na pewno wyróżnią nas na tle konkurencji oraz są lepiej traktowane przez „algorytm” Facebooka, który dzięki takim postom pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pamiętaj, że fanpage polubią również klienci, którzy już kupili lub zarezerwowali mieszkanie, aby być na bieżąco z postępami prac na budowie – tu świetnie sprawdzą się zdjęcia z budowy, biura sprzedaży, aktualizacje ilości sprzedanych mieszkań (pokazując, że inwestycja ma powodzenie) czy np. filmy z drona nad budową. Szczególnie ważne są zaproszenia i relacje z dni otwartych.

https://www.facebook.com/studiorendart/posts/1338888636234785

Przykład postów z panoramami 360

Masz problem z regularnością.

Regularność jest bardzo ważnym elementem prowadzenia naszej strony na Facebooku. Wiele fanpagy ma z tym problem lub publikują kilka wpisów w ciągu jednego dnia a później przez tydzień nic się nie dzieje. Optymalnym rozwiązaniem jest przygotowanie sobie planu publikacji treści i przestrzeganiu go, wrzucając kilka wpisów w ciągu tygodnia. Pozwoli to uniknąć przestojów oraz przyzwyczai naszych fanów do regularności.


Darmowa konsultacja marketingowa Twojej inwestycji

Zobacz też

Większość naszych klientów sprzeda swoje inwestycje przed zakończeniem budowy.

A Ty?

Skontaktuj się z nami